Nije tajna da nam se starenjem tijelo mijenja. Aktivnosti u kojima smo nekad uživali postaju previše intenzivne, a neke od naših omiljenih namirnica možda se više ne slažu s našim metabolizmom. Ali, ima načina da usporimo proces starenja, a pravilan izbor namirnica koje unosimo u svoj organizam jedan od njih. Uravnotežena prehrana jedna je od najboljih stvari koje možete učiniti da si produžite život te ostanete zdravi i vitalni što je dulje moguće. Postoje namirnice koje su dobre u bilo kojoj dobi, ali i koje su posebno dobe za ljude starije od 50 godina. Nije riječ, dakako, o namirnicama koje ne poznajemo. Naprotiv, jedemo ih tijekom cijelog života, ali bilo bi poželjno da to činimo sustavno, a ne samo tek tu i tamo. Krenimo, dakle, redom, pa se podsjetimo za koje to namirnice nutricionisti kažu da su – superhrana.

GRAH JE BORAC PROTIV KOLESTEROLA

Kako se približavamo srednjim godinama, rizik za probleme poput dijabetesa tipa 2 i visokog kolesterola raste. Dodavanje graha dnevnoj prehrani fantastičan je način da se taj rizik smanji. Samo tri četvrtine šalice zrna graha ili leće svakodnevno smanjuje loš kolesterol (LDL) do pet posto. Grah također može regulirati razinu šećera u krvi kod ljudi koji već imaju dijabetes. Postoji nevjerojatan raspon vrsta graha i leće, pa biste trebali moći pronaći sortu ili dvije koje vam se stvarno sviđaju.

ZOB ŠTITI OD BOLESTI SRCA

Rizik od bolesti srca s godinama raste, i dramatično se povećava u muškaraca nakon 45., a u žena poslije 55. godine života. Dakle, što više hrane za snižavanje kolesterola možete ugraditi u svoju prehranu, to bolje. Zob je odličan izbor, jer je puna topivih vlakana koja se nazivaju betaglukan. Ta se vlakna s tijekom probave vežu s kolesterolom, pa pomoću njih on nam izlazi iz organizama, umjesto da ostane u arterijama. Cilj bi trebao biti unositi najmanje tri grama betaglukana dnevno, jer bi se time smanjio LDL kolesterol za pet do 10 posto. Vrijedno je znati i da ljudi koji jedu puno zobi imaju manji rizik od prijevremene smrti, nego ljudi koji to ne čine. Zob je vrlo pristupačna sorta, tako da nema izgovora da ne prihvatite tu naviku!

JABUKOM PROTIV DIJABETESA

Dobre stare jabuke su fantastični prehrambeni proizvodi iz mnogo razloga. Jabuke smanjuju rizik od dijabetesa pomažući u reguliranju razine šećera u krvi. Sadrže u prosjeku pet grama vlakana, što može sniziti kolesterol. Jabuke sadrže i tvar koja se naziva kvercetin za koju se zna da snižava krvni tlak. One su i pouzdan izvor vitamina C, kalija i antioksidanata.

ORAŠASTI PLODOVI – UDAR NA MOŽDANI UDAR

Umjesto nezdravih grickalica poput čipsa i krekera, koji su puni zasićenih masnoća i natrija, okrenute se orašastim plodovima. Istraživanja su pokazala da samo šaka oraha dnevno smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara za 28 posto! Ne moraju to biti orasi, može bilo koja sorta koju volite uključujući i kikiriki. Možete jesti orašaste plodove u šaci ili narezati i uzimati kao izvrstan hrskavi nadjev za salate, pečeno povrće ili složence.

BOBIČASTO VOĆE

Još jedan fantastičan moždani “pomagač” uključuje bobice svih vrsta. Ovo raznoliko voće ima puno fitokemikalija za koje se smatra da povećavaju dotok krvi u mozak i istovremeno smanjuju upale. Rezultat je usporavanje gubitka pamćenja uzrokovanog starenjem i smanjivanje rizika od razvoja Alzheimerove bolesti. Bobice su cijenjene i zbog velikog sadržaja vlakana te niza vitamina i minerala. Ako tijekom cijele godine ne možete dobiti svježe bobice, zamrznute mogu biti jednako dobre.

JOGURT – BLAGODAT ZA MIŠIĆE

Kad smo se pobrinuli o mozgu i unutrašnjim organima moramo posvetiti pažnju i mišićima. Starenjem i oni propadaju, a rješenje je da unosimo dovoljno proteina u organizam. Mršava tjelesna masa ima tendenciju pada u kasnijim godinama, a istraživanja pokazuju da širenje dnevnog unosa proteina tijekom dana može usporiti taj proces. Jogurt (osobito grčkog tipa) može biti pravi izbor. Kao bonus, jogurt sadrži mnogo kalcija, što je ključno za očuvanje gustoće kostiju dok starimo.

MRKVA ZA IMUNITET

Žene starije od 50 godina i muškarci stariji od 70 godina trebaju obratiti posebnu pozornost na unos kalcija. Budući da govorimo o superhrani, pogledajmo mrkvu. Ovo je povrće koje može koristiti svakom dijelu vašeg tijela, posebno očima, ustima, koži i srcu. Mrkva  snižava krvni tlak i loš kolesterol, jača imunološki sustav, podupire probavu i smanjuje rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti. Razlog zbog kojeg je mrkva toliko dobra za nas je njezin jedinstveni nutritivni profil, koji uključuje vlakna, vitamine A, B8, C, E i K, minerale kao što su željezo, kalij, bakar i mangan, te nekoliko vrsta antioksidansa, uključujući betakaroten.

TAMNA ČOKOLADA ZA OSJEĆAJ SREĆE

Tko ne želi desert? Svi volimo slatko, a 30 do 60 grama tamne čokolade dnevno pomoći će u snižavanju kolesterola i krvnog tlaka, poboljšati oštrinu mozga i zaštititi kožu od oštećenja od sunca… Najbolje je izabrati čokoladu s barem 70 posto kakaoa, jer s njom dobivamo najkorisnije sastojke i najmanje šećera. Učinite to i dobit ćete lijepu dnevnu dozu kalija, fosfora, cinka, željeza, magnezija, bakra, mangana i selena. Osim toga čokolada daje u subjektivan osjećaj dobrog raspoloženja.

AVOKADO VITAMINSKA BOMBA

Avokado je je jedna u nizu super namirnica jer ima gotovo 20 vitamina i minerala, kao što su kalij, bakar i vitamini B, C, E i K. Redovito konzumiranje avokada osigurava dovoljno zdravih nezasićenih masti i održavanje optimalnog krvnog tlaka.

Mnoge namirnice s ovog popisa lijepo se mogu kombinirati. Jogurt i zobena kaša s nekim bobičastim voćem miješaju se u doručak. Za ručak probajte salatu od lisnatog povrća, mrkve i avokada. Za večeru grah i smeđu rižu s lijepim komadom tamne čokolade za desert. Uravnotežena prehrana ključ je za održavanje organizma.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here