Mirja Vasić

Jedan od najčešćih problema s kojim se susreću žene su bolovi u leđima. Također, to je i jedan od najčešćih razloga zbog kojeg započinjemo s vježbanjem, pogotovo ako prije toga nismo bile sklone redovnim treninzima. Zbog modernog načina života, dugog sjedenja na poslu i svih dnevnih obaveza koje se znaju nagomilati, nije ni čudo što leđa počinju patiti. Novija istraživanja kažu da je upravo sjedenje nešto kao “pušenje modernog doba”, jer mu kasnije u životu plaćamo cijenu.

Artritis, a najčešće osteoartritis, koji se uglavnom počinje pojavljivati u kasnijim 40-im godinama snažno utječu kako na svakodnevicu, tako i na psihičko stanje. Odjednom sve postaje teško i kvaliteta života znatno pada. Tu je i osteoporoza koja utječe na smanjenje gustoće kostiju. Razvija se sporo i najčešće biva dijagnosticirana tek kad  osoba doživi određenu traumu, najčešće frakturu zgloba ili kuka. Osteoporoza je ponekad vidna i kod pogrbljenosti, kad kralježnica ne može nositi težinu tijela. Žene rapidno gube na gustoći kostiju nakon ulaska u menopauzu i, nažalost, u većoj su rizičnoj skupini za osteoporozu nego muškarci, pogotovo ako menopauza urani. Ukratko, godine u kombinaciji s lošim držanjem uglavnom dovode do poremećaja centra za ravnotežu zbog čega često dolazi do problema s vratnom kralježnicom. Tu nastupa pilates.

Pilates je moćan saveznik i za rehabilitaciju i prevenciju ozljeda ili bolova. Pokazao se odličnim kod ljudi oboljelih od Parkinsonove i drugih kroničnih bolesti jer pomaže u izgradnji mišića.

Nastao je kao skupina rehabilitacijskih vježbi početkom prošlog stoljeća, a njegova popularnost s godinama ne jenjava. Uspijeva u jačanju tijela s posebnim naglaskom na centralni dio tijela kako bi se poboljšala kondicija i općenito dobro stanje, a uključuje pokrete cijelog tijela, naglašavajući disanje, ravnotežu, kontrolu i držanje.

Prihvaćen od strane liječnika, ortopeda, vodećih stručnjaka i kirurga, smatra se da pilates pridonosi poboljšanju stanja kod osoba koje već boluju od artritisa ili su u rizičnoj skupini te ljudima s problemima vratne kralježnice, kukova i zglobova. Pravilnom i učestalom vježbom često je moguće izbjeći potencijalnu operaciju.

U svojoj srži, pilates se fokusira na stabilizaciju središnjeg dijela tijela, a koristi isti koncept vježbi koje čine bazu većine ortopedskih rehabilitacija. Naravno, prije vježbanja potrebno je točno objasniti što vas muči kako bi vam mogli prilagoditi vježbe i posebnu pozornost pridati upravo bolnom dijelu tijela. Nemojte brinuti da nešto nećete znati ili nećete moći izvesti. Upravo zato i jest bitno samo krenuti, prvih nekoliko puta je, naravno, uvijek najteže. Iako pilates nije aerobni trening koji će vas oznojiti i uspuhati, vjerujte da ćete itekako osjetiti svaki mišić u tijelu.

Jedna od najpopularnijih sprava za izvođenje pilatesa je reformer, od kuda i potječe naziv reformer pilates. Iako izgleda kao kombinacija tvrdog kreveta i sprave za mučenje, nemojte se preplašiti, jer ona je tu da olakša vježbanje kako biste to radili što ispravnije, a samim time i učinkovitije. Vježbe se mogu izvoditi ležući, sjedeći, stojeći a koristeći razna pomagala trener će vam pomoći u razgibavanju određenih ili svih dijelova tijela i utjecati na dinamiku vježbe, uvijek osiguravajući da vam tijelo ima potporu i da je u pravilnom položaju.

Reformer pilates znatno je drugačiji od onog na prostirci, pa iako su oba odličan način vježbe i jačanja muskulature, reformer je ipak bolji za one kojima je potrebno više pažnje i ciljano djelovanje, pogotovo nakon ozljeda. Pilates je odličan, miran, a djelotvoran trening koji zaista pomaže u cjelokupnom boljem fizičkom stanju tijela.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here