Ankica Mamić

Kolika je moć nogometa, koliko je važno biti dio velike svjetske pozornice kao što je Svjetsko nogometno prvenstvo, potvrđuju i kampanje svjetskih brandova i kompanija koje ne pitaju za cijenu kada za glavne zvijezde svojih promotivnih kampanja angažiraju Neymara, Messija, Ronalda, Ibrahimovića…. Uz nogomet se vole vezati svi. Prateći kampanje hrvatskih tvrtki u vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva, posebno kada se radi o društvenim mrežama, svi su svoje proizvode na manje ili više kreativan način vezali uz utakmice i podršku našim Vatrenima.

Neki su otišli korak dalje, ciljajući i na tržišta zemalja – naših protivnika na prvenstvu, kao što je slučaj Franckove kamilice koja je poslana princu Harryu uoči sraza s Englezima. Da se na valu Svjetskog nogometnog prvenstva može napraviti dobar marketinški potez i nakon što su se ugasila svjetla pozornice, pokazala je riječka tvrtka Kisha iz Rijeke koja je poklonila svoje pametne kišobrane ruskom predsjedniku Putinu da mu se ne ponovi gaf sa svečane ceremonije u kojoj je najdeblji kraj na kiši izvukla naša predsjednica.

Uspjeh naše nogometne reprezentacije donio nam je ogromnu promociju u svijetu, bez velikih ulaganja, a sada je interesantno pratiti i izračune koliko će uspjeh pojedinih reprezentacija utjecati na ekonomiju zemalja…

Od brojki koje se vežu uz Svjetsko nogometno prvenstvo, bilo da govorimo o vrijednostima sponzorskih ugovora, budžetima za promotivne kampanje, o posjećenosti i gledanosti utakmica, o potrošnji hrane i pića za vrijeme prvenstva, svima nam se može zavrtjeti u glavi. Uspjeh naše nogometne reprezentacije donio nam je ogromnu promociju u svijetu, bez velikih ulaganja, a sada je interesantno pratiti i izračune koliko će uspjeh pojedinih reprezentacija utjecati na ekonomiju zemalja.

Uspjeh reprezentacije može potaknuti rast BDP-a od jedan posto u godini prvenstva

Nacional tako donosi analizu ekonomskih analitičara nizozemske banke ABN-AMRO koja pokazuje kako uspjeh nogometnih reprezentacija u prosjeku povećava BDP jedan posto u godini održavanja svjetskog nogometnog prvenstva. Ako bismo to primijenili na naš BDP, to bi, kako se ističe, bio jedan od najvećih godišnjih porasta stope BDP-a, koji bi Hrvatsku konačno pogurao s dna ljestvice rasta BDP-a u EU. Koliko bi to značilo za Hrvatsku nije potrebno objašnjavati, a dodatno je u analizi istaknuto i kako zadovoljstvo nakon uspjeha reprezentacije pozitivno utječe na produktivnost na poslu te naravno, i na osobnu potrošnju građana.

Svi smo složni u tome kako na krilima ovog uspjeha, optimizma i zajedništva, možemo učiniti puno. Dobili smo, ni krivi ni dužni, iznimnu priliku i odlične temelje napraviti nešto dobro, veliko, nešto što nas konačno može trgnuti i pomoći da ova zemlja i u gospodarskom smislu napokon počne koristiti svoje potencijale.

Hoćemo li je znati iskoristiti?

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here