Sonja Kožul

Nije tajna da je žena značajno manje na vodećim pozicijama u tvrtkama, kao uostalom i u politici. Za to je dovoljno pogledati statistiku. Ili upaliti TV – neku od emisija tipa okrugli stol, koje vrti ozbiljni HRT pa vidjeti koliko žena učestvuje u panel diskusiji, a da to nije Danijelin ženski kutak. Mizoginijom u društvu koje za sebe ponosno kaže kako čvrsto stoji na tradicionalnim vrijednostima, ovdje se neću baviti. Tu i dalje, nažalost, vlada austrougarski model po kojem žene svoje mjesto u društvu zauzimaju na tri „K“-područja: Küche, Kirche, Kinder (kuhinja, crkva, djeca).

HUP-ova NEAŽURIRANA BAZA POSLOVNIH ŽENA

Međutim, u poslovnom svijetu, opet pod utjecajem Europe, HUP je, u suradnji s pravobraniteljicom za ravnopravnost spolova, 2015. godine utemeljio Bazu poslovnih žena kao dio EU projekta “Uklanjanje staklenog labirinta – jednakost prilika u pristupu pozicijama ekonomskog odlučivanja u Hrvatskoj”. Posljednje članice elektronske Baze poslovnih žena koje su sposobne i kvalificirane odmah preuzeti upravljačke pozicije u kompanijama predstavljene su prije dvije godine, točnije u ožujku 2016. godine. Tada je postavljena i zasebna web stranica “Uklanjanje staklenog labirinta”, [email protected], a od te 2016. godine, datira i posljednja press clipping objava u medijima na tom portalu.
Kakva već jesam, znatiželjna po pitanju toga koje se sve aktivnosti poduzimaju u okviru ovog projekta, na stranicama HUP-a pronašla sam poziv iz ožujka 2017.godine, upućen svim zainteresiranima da se prijave na treći krug natječaja za Bazu poslovnih žena. Poslije toga ništa…

Žene na nekim utjecajnim razinama odlučivanja često pažljivo nastoje izbjeći konkurenciju drugih sposobnih žena. Čak nastoje eliminirati imaginarne protivnice, koje bi ih možda u budućnosti mogle ugroziti…

Lijepo je to i svakako predstavlja prestiž naći se na takvoj uvaženoj listi. Ali, što dotične konkretno čine kako bi utrle put promjenama u društvu, meni ostaje nejasno. Možda je to samo meni nevidljivo, ali bez medijske kampanje i aktivizma, teško da će se u kraćem roku učiniti neki vidljivi pomak.

Doista! U poslovnom svijetu caruju muškarci. Većina žena koje su se uzdigle u uprave kompanija velikim dijelom bave se tzv. ženskim područjima, ili bolje rečeno, područjima u koja su lakše ostvarile prodor: ljudskim resursima, komunikacijama, marketingom, financijama, pravnim poslovima. Tamo gdje se donose “prave odluke”, loptu još uvijek drže dečki. Iako, progresivne kompanije, one koje su prepoznale vrijednost diverzifikacije, sve više unaprjeđuju žene.

Bez dijeljenja iskustva i znanja među ženama neće biti pomaka

 

MUŠKARCI ŽELE SPOSOBNE ŽENE U TIMU

Možda je ovo opet moj vlastiti kut gledanja, zasnovan na vlastitom poslovnom iskustvu, ali ono na što doista ovdje želim ukazati je činjenica da su većinom muškarci ti koji prepoznaju vrijednosti probitačnih, sposobnih žena pa ih žele u svom timu. Žene na nekim nižim, a još uvijek utjecajnim razinama odlučivanja, često pažljivo nastoje izbjeći konkurenciju drugih sposobnih žena. Čak nastoje eliminirati imaginarne protivnice, koje bi ih možda u budućnosti mogle ugroziti. Jer, uspon na vrh je strm, tamo ima malo mjesta i lako je skliznuti s vrha.

Samo žene mogu podučiti druge žene kako pronaći svoj put u svijetu u kojem i dalje dominiraju muškarci. To podrazumijeva dijeljenje znanja i iskustva…

Ako pogledamo u povijest, žene su se same morale izboriti, najprije za pravo glasa, a onda i ostale slobode. To su napravile aktivizmom i čvrstim međusobnim povezivanjem i podržavanjem, tek kasnije uz pomoć progresivnih zakona. Ne očekujem da će danas žene izići na ulice i marširati tražeći priznanje svojim sposobnostima. Danas za to postoje suptilnije metode koje zovemo networking, a bojim se da su same žene te koje podcjenjuju vrijednost ženskog networkinga pa se to kod nas se u praksi sporo probija. Samo žene mogu podučiti druge žene kako pronaći svoj put u svijetu u kojem i dalje dominiraju muškarci. To podrazumijeva coaching, dijeljenje znanja i iskustva.

Ako već muškarci prirodno podržavaju svoje “bratstvo”, dok ne zaživi pravo “sestrinstvo”, žene će i dalje glavom lupati u stakleni strop.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here