Alis Marić, Čitaj knjigu

U zadnje vrijeme često čitam ili čujem izjave poput: “Ma, lajkovi uopće nisu bitni”. “Važno je da imaš dobar sadržaj…” “Koga briga za lajkove!” “Važna je kvaliteta!” “Oni koji imaju puno lajkova mora da ih kupuju…” “Ne zamaram se lajkovima…” 

Ja bih rekla da ako imaš originalan i dobar sadržaj, ako redovno i marljivo pišeš, ako imaš prepoznatljiv stil i dobru komunikaciju sa svojim čitateljima, imaš i proporcionalan rast broja lajkova. Lajkovi su pokazatelj uspješnosti vaše Facebook stranice i nemojmo se zavaravati da nije tako.
Koliko je važan kvalitetan sadržaj na blogu, toliko su važni i njegovi pratitelji tj. broj lajkova. Jedno ovisi o drugome i obrnuto. Zato ne govore istinu oni koji tvrde da im lajkovi nisu bitni. Oni se na taj način samo tješe ili nisu iskreni. Svi su u “lovu” na lajkove, svi ih priželjkuju. Zato i jesu tu, na društvenim mrežama, brzom mediju koji ne spava niti minute. Plaćene objave i nagradne igre mogu dodatno privući pratitelje. Ali to nije sve. Sve objave na “fejsu” su ipak najviše pod kontrolom Facebook News Feed Algoritma. S njime se je ipak najteže boriti.

Čemu pisanje bloga ili statusa koje čita mali broj ljudi i kod kojih nema interakcije?

Kod pisanja je najvažnije da imate publiku koja čitajući vaše statuse i blog postove uživa, komentira i dijeli dalje na društvenim mrežama. Ako je sadržaj autentičan, zabavan, objektivan, informativan i nadahnjujući, popraćen dobrim fotkama, filmićima ili grafikama nema potrebe za nekom posebnom promocijom.

Koliko je važan kvalitetan sadržaj na blogu, toliko su važni i njegovi pratitelji tj. broj lajkova. Jedno ovisi o drugome i obrnuto. Zato ne govore istinu oni koji tvrde da im lajkovi nisu bitni. Oni se na taj način samo tješe ili nisu iskreni…

Facebook je već duže vrijeme izrazito važan za svaki biznis, ali i hobi. Broj lajkova bitan je za bilo kakav daljnji razvitak, za neke stranice važan je za prodaju proizvoda ili za traženje sponzora tj. partnera.

Sjećam se jutra kada sam se probudila i kada mi je u glavi zvonilo: “Čitaj knjigu”. Nakon otkaza i gubitka posla konačno sam htjela raditi ono što volim, o čemu razmišljam 24 sata dnevno i ono što u meni stvara najveći zanos. Nisam imala nikakav plan, ni financijski, ni kreativni… Jedino sam željela svoja razmišljanja o knjigama, piscima, mjestima za čitanje podijeliti sa što više ljudi. Vrlo brzo shvatila sam da mi je to preko društvenih mreža itekako omogućeno.

Krenulo je jednog maglovitog dana krajem 2013. godine. Već prvih dana objavljivanja početnih statusa Facebook stranica Čitaj knjigu imala je više od 2000 pratitelja. Ja sam tada računala najviše na 500. To mi je bila velika motivacija i pokazatelj da radim pravu stvar. To je značilo da je sadržaj ljudima zanimljiv, da sam inovativna i da nudim nešto što dotad nitko ponudio. Uskoro je bilo i više od 10.000 pratitelja iz cijele regije. Brojka do danas nije prestala rasti. Ujedinila sam knjigoljupce iz čitave regije. Sve se to prati putem facebook statistike koja ne laže i koja vam je neophodan vodič kada imate blog ili facebook stranicu. Originalnost, raznolikost, kvaliteta sadržaja, redovna interakcija s mojim pratiteljima, rad i upornost čine svoje…

Isto želim i svima vama!

1 komentar

  1. Lajk ili lajk? Koji DA, koji NE? .. … kad smo vec kod lajkanja.
    Lijepo ste nam prikazali vase iskustvo s vasim poletom i ostvarivanjem vase genijalne ideje, postovana Alis Maric! Tko bi mogao poreci da je FB “izrazito vazan za svaki biznis, ali i hobi”? Kvalitetu sadrzaja lajkova ste takodjer jasno podcrtali.
    Mislim da mi stariji imamo dodatnu obavezu objasniti mladima i vaznost kvalitete sadrzaja njihovih PRIVATNIH / JAVNIH lajkova, takodjer i potrebu za lajkanjem, ako / kad ih odgajamo u samostalne, odgovorne i zadovoljne ljude.
    Vjerovatno nije moderno, nije ni komotno, skretati mladima paznju na nase (“staromodno”?) misljenje, no zar je isto pisati lajk samo zato sto imam potrebu nadmetati / takmicariti se, po nekome “pljuvati”, prostaciti, iznositi svoje misljenje na najnizem nivou ILI iznijeti svoje misljenje, koje ima osnovicu, koje ce druge ljude navesti na razmisljanje, koje drugima moze koristiti ili ih razveseliti / nasmijati?

    Posebno je vazno objasniti nekim mladima RAZLIKU izmedju FB prijatelja, koji su prijatelji nasih ideja, stavova ili biznisa, I STVARNE OSOBE, sa svim njeziniim karakteristikama. PRIJATELJSTVO je previse vazno da bismo ga prepustili izjednacavanju stvarnog sa samo Facebook prijateljstvom. Nekim mladima tu razliku danas moramo objasniti / naglasiti, ne odrade to svi roditelji.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here