Kad su žene u većem broju prisutne na vodećim pozicijama u tvrtkama to je dvostruki dobitak – za žene i za posao. Studija koju je objavio Institut za međunarodnu ekonomiju Peterson utvrdila je da su tvrtke koje vode žene profitabilnije od onih koje vode muškarci te da se broj tvrtki koje su pokrenula žene povećao za 45 posto između 2007. i 2016. godine. No, hoće li činjenica da se povećava broj žena na vodećim pozicijama u tvrtkama promijeniti generalno radno okruženje, učiniti ga više women friendly i je li to uopće važno?

Antropološka studija pokazala je da su tvrtke koje vode žene profitabilnije

„Kao antropologinja koja se bavi korporacijama svjesna sam promjena u razmišljanju o poslovnom okruženju. Sve se češće može čuti kako ga treba restrukturirati kako bi se ženama omogućilo lakše napredovanje“, govori Andi Simon, autorica knjige „Na rubu: Kako ćete dovesti svoju tvrtku do novih visina“. To ju je, kaže, navelo da se upita kakav tip poslovne kulture priželjkuju same žene i je li to različito od onoga što priželjkuju muškarci. Rezultati istraživanja koje je provela bili su iznenađujući. Pokazalo se da u mnogim stvarima žene i muškarci razmišljaju slično i priželjkuju slične promjene u radnom okruženju. I jedni i drugi žele snažnu kulturu koja podsjeća na plemensku, odnosno podupire suradnju, timski rad i orijentirana je na ljude. Stoga se postavlja pitanje koje bi zaključke iz toga trebale izvući žene koje pokreću vlastite tvrtke ili su unaprijeđene na vodeće pozicije u tvrtkama u kojima su zaposlene?

Rezultati studije instituta za međunarodnu ekonomiju peterson pokazuju da žene i muškarci priželjkuju slične osobine svoga radnog okruženja. I jedni i drugi žele snažnu poslovnu kulturu koja podsjeća na plemensku, odnosno podupire suradnju, timski rad i orijentirana je na ljude…

Na temelju vlastita iskustva, kao i onoga što je naučila od žena na vodećim poslovnim pozicijama koje je intervjuirala, antropologinja Simon savjetuje poduzetnicima i poduzetnicama što činiti kako bi poslovna atmosfera u tvrtki koju vode bila onakva kakvu priželjkuju i žene i muškarci.

KAKO POBOLJŠATI RADNO OKRUŽENJE

Stvorite radno okruženje koje će zaposlenicima biti poput drugog doma. Andi Simon razgovarala je, na primjer, s osnivačem jedne kompanije koji nije prisiljavao zaposlenike da biraju između posvećenosti poslu ili obitelji. „Ta je tvrtka osvojila sve nagrade u svojoj zajednici i bila ocijenjena kao jedno od najboljih mjesta za rad u regiji“, rekla je Simon.

Ohrabrite zaposlenike da budu inovativni. Čak i kad razmišljaju o poslu izvan okvira, zaposlenici vrlo često ne izlaze iz njih jer se boje negativnih posljedica ako rezultat ne bude u skladu s očekivanjima. No, da bi se inovacija uopće dogodila, dobar će vođa ohrabrivati svoje zaposlenike da iskušaju nove ideje.

Budite znatiželjni i ne bojte se pustolovina. Ako očekujete da vaši zaposlenici pokušaju napraviti ili osmisliti nešto novo, morate i vi biti spremni činiti to isto, savjetuje Andi Simon poslodavce. Ne brinite se hoće li stvar uspjeti ili će propasti. „Samo nastavite, čak i kad vam se čini da je to obično prtljanje koje neće donijeti koristi, i vrlo skoro doći ćete do rezultata“, poruke je autorice antropološkog istraživanja korporativne kulture.

Žene u vođenje tvrtke unose i vlastiti sustav vrijednosti

U svome je istraživanju došla i do zaključka da žene koje znaju postići uspjeh nisu samo sposobne unaprijediti posao koji vode, nego i promijeniti način na koji ljudi rade. „Poslovna kultura u tvrtkama koje vode žene reflektira njihova osobna uvjerenja i vrijednosti. Takve tvrtke imaju preduvjet postati iznimno uspješne“, zaključuje Simon. Istraživanje o kojemu je riječ možete pronaći na njezinoj stranici OVDJE.