Jelena Skorup

Ako se čudite pitanju iza naslova, duboko uvjerene da je tvrdnja iskazana upitnom rečenicom besmislena jer se naspavati možete tek kad se vratite s puta i domognete vlastitog kreveta – spadate u manjinu. Velika većina među nama će se u hotelskom krevetu probuditi naspavanija.

Ako se slažete s tvrdnjom i pokušavate odgovoriti na pitanje – zašto? – prvo što bi vam moglo pasti napamet je da u hotelskom krevetu spavate bolje jer ste se odlaskom na put „odlijepili“ nakratko od svakodnevnih problema i opustili.  Drugo, možete pomisliti da tajna leži u nekom specijalnom programu hotelske krevetnine.  Koliko ste puta imali želju (ili možda to i učinili) da raskopate plahte i pronađete ime i proizvođača madraca na kojem ste spavali, vidite postoji li nadmadrac, kolika i kakva je donja plahta, tražite marku popluna, proučavate gustoću i čvrstoću jastuka…

Takva tvrdnja zadovoljnih gostiju potaknula je ljude iz hotelskog biznisa da istražuju, ne posve znanstvenim metodama, kada i zašto se u hotelskom krevetu gosti probude odmorniji, čiliji, zadovoljniji…

Klasična bjelina mami na spavanje (Foto: www.napfenypaplan.hu)

Istraživanje je dovelo do naizgled nevjerojatnog rezultata. Sve hotele čiji gosti su svjedočili da bolje spavaju, povezivala je jedna jedina činjenica: njihova krevetnina je bila posve bijela.  To vjerojatno ne biste nikad pomislili, ali iskreno, probajte si zamisliti idealni hotelski krevet, a da nije snježno bijeli.

O čemu se radi?

U devedesetim godinama prošlog stoljeća lanac Westin hotela prvi je uveo sliku posve bijelog kreveta, u vremenu kada su se drugi hoteli igrali dizajnom dekorativnih pokrivača i jastuka, koje je naizgled bilo i lakše održavati.

HOTELIJERI SU PROVELI ISTRAŽIVANJE MEĐU GOSTIMA I DOŠLI DO naizgled nevjerojatnog rezultata. Sve hotele čiji gosti su svjedočili da bolje spavaju, povezivala je jedna jedina činjenica: njihova krevetnina je bila posve bijela

Međutim bijelo, doživljajno i simbolički znači – čisto. Posve bijeli kreveti ostavljali su snažan dojam, izazivali su halo efekt. Sa potpuno bijelim krevetima sobe su izgledale svježe obnovljene makar je u njima bila promijenjena samo posteljina. Danas svi luksuzni hoteli, a i oni manje luksuzni koji slično razmišljaju, nude svojim gostima čistu bjelinu savršeno ispeglanih, napetih, glatkih jastuka, plahti i navlaka. Bijelo se povezuje s idejom luksuza i dobrog spavanja.

IZVUCITE BAKINE PLAHTE IZ ORMARA

I zašto onda kad biramo posteljinu za naše spavaće sobe, prevrćući satima police, tražimo zanimljive uzorke, usklađujemo boje plahti sa bojama zidova, okvirima slika ili tepisima. Ili još čudnije – biramo posteljine prema godišnjem dobu, trendi dezenu s ovogodišnjih ljetnih haljinica ili našem trenutnom raspoloženju?

Iako nema znanstvenih dokaza da ćete u bijelom krevetu spavati bolje, možda bi ipak bilo vrijeme da zavirite u dubinu svojih ormara, izvučete one plahte i jastučnice složene u drugom redu. One „staromodne“, prelijepe bijele plahte koje su za vas spremale i poklanjale vam vaše bake i mame.

Osim što će te se sjetiti onih ormara iz svoje mladosti koji su mirisali po ružinim sapunima uguranim među uredno naslaganu, uštirkanu, čvrsto ispeglanu posteljinu s čipkom ili monogramom.

Luksuz ponovo otkrivene bjeline možda je sasvim dovoljan je da vam krevet bude udobniji, san mekši, a jutro u koje se probudite – ljepše.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here