1. Hodajte poletno! Znanstvenici su utvrdili da žustar hod, ravnih leđa i uzdignute glave, pozitivno djeluje na čovjeka. Ako se i ne osjećate baš sretno i poletno, ispravite se i glavu u vis. Za početak odglumite optimizam dok na njegovim krilima stvarno i ne poletite!
  2. Navucite osmijeh na lice! Želite podignuti svoj potonuli duh? Počnite s podizanjem kutova usana. Ako se smiješite i kad se osjećate loše, promijenit ćete kemijske procese u mozgu i osjećati se sretnije.
  3. Volontirajte! Ako ste bez posla i osjećate se beskorisno, nepotrebno, potrošeno, razmislite o volontiranju. Tolikim je ljudima potrebna pomoć, ponekad samo topla riječ, čaj, druženje… Napunit će vas pozitivnom energijom, a ništa ne košta.
  4. Pustite u život nove prijatelje! Iako smo skloni inertnosti i zatvaranju u uski krug starih prijatelja, pokušajte se otvoriti novim ljudima. Novi ljudi donose novu energiju. Sresti izh možete svuda: u parku, na trčanju, u trgovini, u uredu…
  5. Sagledajte svijetlu stranu svog života! Kad vam se čini da je sve crno napravite popis dobrih stvari koje imate oko sebe. Vidjet ćete, to daje drugačiju perspektivu.
  6. Vježbajte! Odavno je potvrđeno da gibanje tijela, odnosno vježba bilo koje vrste, blagotvorno djeluje na um, koliko i na tijelo. Osjećate se baš nikako, onako prazno. Tenisice na noge i u šetnju. Promjenu raspoloženja osjetit ćete odmah. Sa sakim će se korakom prazniti balon neraspoloženja.
  7. Oprostite i zaboravite! Opraštanje vas oslobađa tereta. Čini se nemogućim zaboraviti loše stvari koje su vam drugi napravili. Učinite taj mentalni napor, oslobodit ćete sebe i otvoriti se novim ljudima i iskustvima.
  8. Meditirajte! Sat vremena tjedno posvetite smirivanju svoga uma. Zaronite u sebe, ispraznite um, pustite da misli odlete, osjetite kako vas ta praznina podiže iznutra.
  9. Napunite baterije glazbom! Napravite kompilaciju svoje omiljene glazbe i povremeno je pustite da odzvanja cijelom kućom. Glazbe ima moćan učinak na osjećaje.
  10. Odmorite se, spavajte! Većina odraslih ljudi osjeća se čilo tek nakon sedam-osam sati sna. Pobrinite se da spavate koliko vaš organizam traži. Ako to znači raniji odlazak na spavanje, jer samo rijetki mogu ustajati kasnije, idite ranije u postelju.
  11. Ne zaboravite svoje „zašto“! Važno je znati zašto nešto radite, zašto se bavite poslom kojima se bavite, zašto vježbate, zašto čitate poeziju, zašto šetate… Odgovori na vlastita pitanja „zašto radimo sve što radimo“ daju životu smisao. Užurbanost koja nas svakodnevno proždire često zamagli pogled na smisao. Zato, uzmite predah i sjetite se „zašto“ radite čak i ono što as trenutačno živcira i troši. Vjerojatno je to stepenica na putu do nekog važnog cilja.
  12. Samokritika je dobra kad nije pretjerana! Ako vam unutarnji glas nevidljivog đavolčića stalno govori da radite pogrešno, da niste sposobne, da niste dovljno pametne, lijepe, vješte, komunikativne…, stanite i stišajte mu ton. Samokritika je dobra odlika kad nije pretjerana toliko da nas koči, muči i ubija.
  13. Preispitajte zadane ciljeve! Ako ne uspijevate postići ciljeve koje ste zacrtali, preispitajte koliko su realni. Ako utvrdite da su od početka bili iznad vaših mogućnosti, prilagodite ih.
  14. Okružite se pozitivnim ljudima! Optimizam je zarazan, ali jednako tako i pesimizam. Zato se nastojte što češće kretati u društvu samopouzdanih, veselih, optimističnih ljudi.
  15. Potražiti stručnu pomoć nije sramota! Ako vam se čini da ste sve nesretniji i da baš ničim ne možete promijeniti to stanje, nemojte se ustručavati potražiti stručni savjet. Ponekad nam je jednostavno potreban objektivan pogled neutralne osobe.
  • Tekst je prenesen s portala WebMD

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here